فراخوان مرکز دارو، درمان و ایمنی خوراک سازمان دامپزشکی برای دریافت طرحهای پژوهشی
مرکز دارو، درمان و ایمنی خوراک سازمان دامپزشکی کشور با اعلام ۵ محور اولویتدار تحقیقاتی، از پژوهشگران، متخصصان و شرکتهای دانشبنیان برای ارسال طرحهای نوآورانه در راستای ارتقای امنیت غذایی و سلامت عمومی دعوت کرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان دامپزشکی کشور، مرکز دارو، درمان و ایمنی خوراک این سازمان در راستای حل چالشهای اساسی حوزه دامپزشکی و سلامت عمومی، از تمامی پژوهشگران، متخصصان، اعضای هیئت علمی و شرکتهای دانشبنیان برای ارسال طرحها و پروپوزالهای پژوهشی دعوت به عمل آورد.
حمیدرضا حسینی، رئیس مرکز دارو، درمان و ایمنی خوراک با تأکید بر ضرورت پیوند میان پژوهشهای علمی و نیازهای اجرایی کشور، بیان کرد: «این مرکز با هدف بهرهگیری از توان علمی نخبگان و در راستای ارتقای امنیت غذایی و سلامت جامعه، ۵ محور کلیدی را به عنوان اولویتهای تحقیقاتی سال جاری تعیین کرده است.»
وی با اشاره به حمایت ویژه از طرحهای نوآورانه تصریح کرد: «از تمامی پروپوزالهایی که در مسیر حل معضلات ملی در حوزه دارو، واکسن و مقاومتهای میکروبی باشند، استقبال و حمایت خواهد شد.»
اولویتهای تحقیقاتی این مرکز شامل بررسی الگوی اپیدمیولوژیک رخداد مقاومت میکروبی و واکاوی الگوی ژنوتیپی و فنوتیپی مقاومت میکروبی بهمنظور حذف آنتیبیوتیکهای فاقد اثربخشی است. همچنین استفاده از فناوریهای نوین در ساخت واکسنهای کمخطر با تکنولوژی نوترکیب، تولید دانش فنی و تحقیقات کاربردی جهت بررسی اثربخشی واکسنهای دامی در کنترل بیماریهای مشترک و در نهایت، طراحی، مدیریت و اجرای مطالعات همارزی زیستی (Bioequivalence) داروها، دیگر محورهای پژوهشی این مرکز را تشکیل میدهند.
پژوهشگران و فناوران گرامی جهت کسب اطلاعات تکمیلی، دریافت فرمهای مربوطه و آگاهی از شرایط ارسال طرحها میتوانند به نشانی https://ivo.ir/XabB مراجعه نمایند.
Leave a Comments